۱۰ فروردین ۱۳۹۳، ۱۴:۵۵

صفی پور:

داشتن نگاه جامع به شئونات انسانی اساس ایجاد ارتباطات در جهان است

داشتن نگاه جامع به شئونات انسانی اساس ایجاد ارتباطات در جهان است

تبریز – خبرگزاری مهر: مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی گفت: تکیه بر ارزش های اخلاقی، انسانی و مهم تر از آن جامع نگری به شئون انسانی محور ارتباطات در دنیای پیچیده کنونی است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی اکبر صفی پور ظهر یک شنبه در دیدار با خلیفه کل ارامنه آذربایجان شرقی ضمن تبریک فرا رسیدن ایام نوروز گفت: ما پیروان دین حضرت مسیح (ع) را در اقلیت نمی بینیم و بر اعتقادات و آموزه های پیامبر صلح و مهربانی به شدت احترام می گذاریم.

وی با تاکید بر اینکه آموزه ها و سفارشات ادیان الهی مبتنی بر برابری است، ادامه داد: اعتقاد به کرامت و عزت نفس انسان ها در کنار نگرش توحیدی در ارتباطات دینی یک عنصر اساسی و قابل توجه است.

صفی پور با بیان اینکه وحدت بین تمام ادیان الهی باید وجود داشته باشد، گفت: پیروان همه ادیان الهی زیر پرچم خدا با همدیگر زندگی می کنند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه تعامل میان پیروان ادیان مختلف ضروری است، ادامه داد: نگاهی به آموزه های پروردگار نیز که مبتنی بر وحدت ادیان و برتری انسان ها بر اساس تقوا و ایمان است، نشان از داشتن و لزوم ایجاد این وحدت می دهد.

خلیفه کل ارامنه آذربایجان شرقی گفت: یکی از با ارزش ترین و مهم ترین دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران، ارزش قائل شدن به همه ادیان الهی بود.

 خلیفه گریگور چیفتچیان نیز با تبریک فرا رسیدن سال جدید، گفت: پیروان همه ادیان الهی به فرهنگ اصیل و باعظمت ایرانی احترام می گذارند و آن را ارج می نهند.

وی با بیان اینکه پرستش خدا عز و جل یک نوع هویت ارزشی و دینی به تمام انسان ها می بخشد، ادامه داد: با وحدت هم، حضور یکپارچه و با تلاش یکدیگر باعث می شویم تا مشترکات ملی برای تعالی کشور تقویت شود و ایرانی آبادتر شاهد باشیم.

کد خبر 2262642

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha